Vendégvonzó marketingrendszerek, sikeres stratégiák, hogy mindig teltház legyen.

Szállodai marketingstratégia, marketing terv, vendégszerző marketingszövegek, marketingtanácsadás és marketingötletek szálloda, szállodák, hotel, hotelek számára

Teltházat válság idején?

Árspirálba kerül a hotelek zöme, vagyis lehet, hogy teltháza van, de sajnos mindez kevesebb bevételt hoz, mint 2 éve. Az árakcióval a hotel csupán leértékeli a saját szolgáltatásait, és beszáll egy buta versenybe, aminek a színvonala romlása lesz az eredménye, és az egyre csökkenő bevétel.

Én tudok jobbat! Igaz, munkás lesz, de megéri egy picit más irányba mozdulni, mert hosszútávon így Önre és a hotelre felemelkedés vár! Tartson velem!

Bónusz Brigád, Kupon Világ - Meneküljön, ki merre lát!

Most - bár nem ez a célom - negatív reklámot csinálok a kuponos reklámoldalaknak. Mert fogyasztóként lehet, hogy rendkívül kihagyhatatlannak ítélek meg egy féláras ajánlatot - wellness hétvégét - azonban szolgáltatóként azt javaslom: NE DŐLJÜNK be! Sokkal többet ártunk a hotelünknek, mint elsőre hinnénk...

Bónusz Brigád, Kupon Világ - Meneküljön, ki merre lát!

Valójában üzletileg sem éri meg ennyire leárazni a szállást, hiszen itt harmadárat kapunk a szolgáltatásunkért vissza, és lehet, hogy hirtelen megtöltjük a házat - és jól alakul a telítettség rövidtávon - azonban semmi profitot, de még csak fedezetet sem fogunk tudni realizálni.

Nem is beszélve az erkölcsi károkról, amiket visszatornázni a piacon szinte lehetetlen:

1.) Hogyan fogunk újra magasabb - valós - árakat kommunikálni, ha egyszer már elhitte a piac, hogy hála a kuponos oldalaknak féláron is létezik nálunk teljesértékű szolgáltatás? Sehogyan!!!! Erre marketinges legyen a talpán, aki ki tud találni újra felfelé ívelő vendégszerző kommunikációt. A szállodaigazgató pedig nehezen fogja hosszú távon megoldani a helyzetet, és helyt állni a tulajdonosok előtt.

2.) Azok a vendégek pedig, akik élnek a féláras lehetőséggel, és felvonulnak a hotelben a bőröndjeikkel - nem bántóan írom, de - az "olcsó" vendégek. Ők a helyszínen nem fognak fizetni, viszont mindent úgy használnak ki, "laknak le", "spájzolnak el", mintha az járna nekik. Úgy érzik, nekik a hotel ugyanazt kell, hogy nyújtsa, mint másoknak, és nem ritkán reklamálnak mindenért, miközben olcsó szatyraikban kintről behozott dugi-italok lapulnak. Fura népség...

Ha nem akarja, hogy a hotelje egy leárazott, olcsó, középszerű házzá alakuljon, ne dőljön be a féláras akcióknak!
A kuponos oldalak jól járnak Önnel, a fogyasztók szintén - Ön vszont még fizet is azért, amit egyébként hosszú távon nem kívánna sem a hotelnek, sem magának.

Mi az egyetlen módszer azonban, ami segíthet, ha már mindenképpen ki akarja próbálni ezeket a kuponos oldalakat:
Ha úgy érzi, nem tud más módszert arra, hogy gyorsan megtöltse a hotelt, akkor találjon ki olyan akciót a kuponos oldalakra, amik valóban egyszeriek, és amik tulajdonképpen csak "belépő termékek". Ezzel az érhető el, hogy a kupon megvásárlói kipróbálják a hotelt, és ott a helyszínen meggyőzhetők legyenek egy jobb szolgáltatásokat jelentő csomag igénybevételére.
Konkrét példával:
- Adjon a kuponos oldalon maximum 1 kedvezményes éjszakát - semmiképp sem azonnal egy hétvégét!
- Vagy adjon vasárnap-éjszakai csomagot - ami valóban holt szezon megtöltését jelentheti.

Ezek, ha olcsóbbak, akkor jogosan magyarázhatóak, nem csökkentik a hotel renoméját, és ha már ott a vendég, egy-két ügyes trükkel eladható neki egy későbbre szóló jobb csomag!
Ezzel a bejegyzéssel, most nem egy vevőszerző ötletet adtam Önnek, hanem inkább egy mentő-övet, hogy mit ne tegyen meg! Kíváncsian várom, mit szól Ön ehhez, és milyen véleménnyel van erről? Ugye, megírja nekem!

Előre is köszönöm, ráadásul mondhatom ezt a többi olvasónk nevében is!

Hozzászólások

2014. 04. 30. 18:59
válasz erre az hozzászólásra
27

 

Kedves Tünde és Zsolt!

Mint minden más jellegű értékesítés, a kuponos értékesítés is szaktudást és nagymértékű tapasztalatot igényel.Csak ezek birtokában lehet egy szálloda vagy panzió nyereségesen üzemeltethető.A kuponozás egy több szereplős üzlet, ahol mindenki szeretne nagyon jól járni, a VENDÉG szeretné minél kedvezőbb áron igénybe venni az adott szolgáltatást (itt kívánom megjegyezni, teljesen jogosan mert mi szállodások árazzuk be a csomagjainkat), a szálláshely üzemeltető vállalkozás szeretné azonban a lehető legmagasabb profitot termelni, és itt vannak még a kuponos portálok, nem védem Őket, de nyilván Ők sem dolgozhatnak ingyen.Ebből adódóan bizony sokat kell matekolni, hogy az ajánlat csábító legyen és egy-egy promóciót követően még a személyzet bérköltségeire és a felújításra is maradjon egy kis fedezet. Mindez csupán egy nagyon átgondolt, okos marketinggel és következetes üzemeltetéssel eszközölhető, mert ha nem vagyunk eléggé résen, a személyzet viszi haza azt, ami esetleg az osztalékalapot képezhetné.
Kuponos portálok, nekem van néhány kifejezetten korrekt üzleti kapcsolatom, amit már idestova 3 éve ápolok. Velük mindig szívesen dolgozom. Van másik 4-5 portál akikkel időről időre meg kell, hogy küzdjek mert nehézkesen csöpögtetik a szállodának járó összeget. Természetesen sok olyan kuponos portál is van, akivel nem dolgozom.A másik nagy nehézség a kuponozásban, a rengeteg foglalás, e-mail, telefonhívás, időpont egyeztetés korrekt, gyors, hibamentes nyilvántartása és kezelése.Közel egy éve használok a szállodámban egy, - főként a kuponos foglalásokat kezelő - online szállodai szoftvert, ennek köszönhetően az eddigi idő töredékét kell fordítanunk az adminisztratív munkák elvégzésére, a bérleti díja 6900 Ft / hó-tól indul. http://www.digithotel.hu/
Az elmúlt 3 évben több mint 10.000 kupont váltottam be a saját szállodámban, szívesen megosztom veletek a többi hasznos tapasztalatomat is a kuponos értékesítéssel kapcsolatosan!
Baráth Szabolcsinfo@whh.hu
válasz a(z) 2. hozzászólásra
Kovács Lujza
2014. 01. 23. 20:43
válasz erre az hozzászólásra
26
Az az ár, amennyiért a Bónusz Brigád a hotelszobákat vendégekkel megtölti, körülbelül ugyanannyi, mint amennyiért a Billa, Merkur, Lidl, Penny és a Hofer Ausztriából a magyar wellness- és egyéb hoteleket osztrákokkal megtölti. Mi a különbség? Számomra csak annyi, hogy a recepción nem kupont vagy bónuszt ad le a vendég, hanem a diszkont üzlethez tartozó utazási irodából származó vouchert. A következö két hónapban lesz alkalmam különbözö "szálláshelyeket" letesztelni. Kíváncsi vagyok, hogy mi a különbség a hotelok között, ha ugyanarra (vagy hasonló termékre) külföldröl befizetve vagypedig a Bónusz Brigád bónuszát lobogtatva megjelenek. :-)
S I
2013. 06. 19. 11:05
válasz erre az hozzászólásra
25

Kedves cikkíró!

 

Amennyiben kupon segítségével veszem igénybe az ön szolgáltatásait, akkor valószinűleg azért teszem, mert ön beleegyezett ebbe. 

Ebben az esetben pedig, ha ön alacsonyabb szintű szolgáltatást fog nyujtani nekem, mint a nem kuponos vendégnek, akkor biztos lehet benne, hogy akadékoskodni, illetve pereskedni fogok. 

 

Miért?

Mert a kupon elérhető számomra, maga hirdette meg, ígyhát saját szállásadó helyét minősíti azzal, hogy milyen szolgáltatást fog nyújtani nekem.

 

Valószínűleg a kuponos szolgáltatást nagyrészben szerényebb anyagi helyzetben lévők fogják igénybe venni, akiktől nyilván nem várható el, hogy óriási borravalót, valamint a legújabb divatnak megfelelő ruhákat prezentálnak. És az sem várható el, hogy az utolsó papírszebkendőt is szállodájának butikjában fogják megvásárolni ötszörös áron.

Ezt akkor is tudja a kedves háborgó szállásadó, amikor belemegy a kuponok kiadásába.

Úgyhogy vissza az arccal, és ha már beengedi magához a szatyros vendéget (aki valószinűleg soha, vagy nagyon ritkán teheti meg ezt a luxust), akkor tessék tisztességesen kinyalni neki is a hátsóját, mint a nagyfeketeautós kuncsaftoknak.

Mégegyszer alényeg: Kétoldalú a megállapodás: van egy szállásadó, és van egy szállás igénylő, és mindkettőjüknek tudomáuk van a kupon jogosultságáról...

 

Tisztesség!

Tóth János
2013. 05. 08. 00:04
válasz erre az hozzászólásra
24

Megdöbbenve olvastam ezt a bejegyzést...
Kíváncsi lennék melyik szállóról van szó, mert oda nem hogy kuponért nem mennék, de akkor se ha maga fizet érte. Olyan helyre ahol miután kifizette a vendég a SZÁLLÓ ÁLTAL megállapított árat, még háborog rajta a tulaj hogy a pofátlan vendég még el is várja hogy vendégként kezeljék. Plussz még azt nézegeti mit hozok és milyen szatyorban... Mert tényleg mekkora szemtelenség venni a környéken két üveg finom bort és felvinni a szobámba. Állítson akkor a kapuba két keresőkutyát, akkor biztos megvesznek 2 üveggel az maga aranyáron mért italából is. Meg persze biztos nem csinálnak ilyet a "rendes fizető vendégei" sem, sőt még a friss levegőt is a maga bárjában veszik ha már egyszer ott vannak. Elvégre azért mentek oda, hogy magának minél több legyen, nem igaz?

Gusztustalan ez a hozzáállás, ami az egész cikkben tapasztalható. 

Számolja ki magának milyen ár éri meg, adja annyiért a portékáját, és utána adja a maximumot annak aki megvette. Azt hiszi ha olcsóbban ad valamit akkor a vevőnek kötelessége megenni mellé egy vödör lócitromot is? A maguk fajta az igazán fura népség...

Nem mellesleg ezért hanyatlik a magyar turizmus, mert sok az ilyen habitusú vendéglátós. Van is rá egy szó: kapzsi.

Baby Doll
2013. 04. 16. 14:28
válasz erre az hozzászólásra
23

A kuponos oldalakról, konkrétan az ALKUPONról meg ez a véleményem:

Undorító pénzlehúzós banda! 

Semmi felelősséget nem vállalnak a rajtuk keresztül eladott kuponokért. Nem váltottam be a kupont és kértem,h írják hozzá a virtuális egyenlemhez. Telefonon félrevezettek, h  várjak a válasz emailre, aztán 3 hét múlva írták, hogy már lejárt a kupon és ennyi, nem tesznek semmit.Hiába jelentettem be a kuponozót, hogy félrevezetett és még 10 e Ft-ot kért volna a kuponon felül, ők is ugyanúgy félrevezettek. 

válasz a(z) 22. hozzászólásra
Birkás Kati
2013. 02. 26. 16:31
válasz erre az hozzászólásra
22

Csak gratulálni szeretnék, tökéletessen igaza van!

válasz a(z) 17. hozzászólásra
2013. 01. 18. 11:07
válasz erre az hozzászólásra
21

Ez az írás bizonysok szemontból  felháborító. Érdeklődőknek érdemes elolvasni az alábbi linken levő bejegyzéseket egy kuponos ajánlatról: http://www.utazok.hu/hotel-heviz-superior#rating

 

Lilla Szerencsi
2012. 10. 05. 21:17
válasz erre az hozzászólásra
20

http://journality.hu/A-kupon-ket-oldala/12/13711/0

Ezzel értek egyet!

2012. 08. 08. 21:29
válasz erre az hozzászólásra
19

Kedves Mezei Judit!

Megértem az Ön felháborodását, azonban hadd kérjem: olvassa újra a blogbejegyzést! Azzal indítottam, hogy fogyasztóként én magam is élnék a lehetőségekkel, hiszen csak nyerhetünk azzal, hogy féláron kapjuk a jót. Ez pedig nem bűn. Sőt!

Azonban hosszú távon a szakma maga alatt vágja a fát, és néhány hónap vagy év múlva nem lesz pénze biztosítani a megszokott színvonalat, mert nem tudja finanszírozni a felújítást, a szolgáltatást, a finom, apró részleteket. Ezzel pedig lelakottá válik....

Az "olcsó" vendégeket idézőjelesen írtam, és kiifejezetten elévezettem, hogy nem bántóan írom, hiszen nem a vndég a hibás, hanem a szakmánk, aki belemegy ebbe a hosszú távon csak színvonal romlást okozó "játszáma". Sajnálom, ha Ön ezt a blogot magára vette, mert nem Önnek szólt.

Ugyanakkor tény az is, hogy akad - és egyre több - olyan vendég is, aki nem olyan finom, mint Ön...

Köszönettel:

Némethi Erika

válasz a(z) 17. hozzászólásra
József István
2012. 07. 24. 10:00
válasz erre az hozzászólásra
18

A vendégek kategorizálása a pénztárcájuk vastagsága alapján finom szólva is tirpákság.

Mezei Judit
2012. 07. 12. 15:06
válasz erre az hozzászólásra
17

Iskolázott, nyelveket beszélő, jól öltözött, jó  körülmények között élő , világot látott nő vagyok. Repülővel utazom, belvárosi szállodákban lakom, és szoktam enni/inni is.

Ezzel együtt igénybe veszem a kuponos oldalak kihagyhatatlan ajánlatait is.  Kipróbálom 30%-os áron a zselés lakkozást, ha beválik, igénybe fogom venni teljes áron is.Kipróbálom az akciós zumbát, ha tetszik, veszek rá bérletet.

Elmegyek egy szállodába, és igen, elvárom azt a szolgáltatást, amit a teljes árú vendégek kapnak, a kuponos áraknál ugyanis nincs olyan kitétel, hogy kuponos árért kevesebb jár!

Dacára, hogy kuponosan  (is) utazom, NEM lakom le a szállodát, nem viszem haza a törülközőt, nem spájzolok el semmit, és lehúzom a WC-t is.

Ez ugyanis nem pénz, hanem neveltetés, intelligencia kérdése.

Az elképzelhetető, hogy a kedvenc csokimat bizony becsempészem a táskámban, amennyiben az nem kapható az adott szállodában, vagy ötszörös áron adják. l

Emellett azt gondolom, csupán az anyagi helyzetem nem tesz különbbé más, kevésbé jó körülmények között élő , Ön szerint "olcsó" vendégektől.

Az, aki nyilvánvalóan LENÉZI a kevéssé tehetős embereket, az, aki közzé tesz egy ilyen véleményt az sem emberileg, sem üzletileg nem alkalmas a vendéglátásra.

Ön nyilvánvalóan nem tudja, hogy az Ön által olcsónak titulált vendégek között is akadhat olyan, aki annyira jól érzi magát, hogy adott esetben összespórol majd annyi pénzt, amiből esetleg visszamegy - teljes áron, Önnek fogalma sincs  arról. hogy az olcsó vendég fogadása kiváló reklám lehetőség is, hiszen elmesélheti a pénzesebb ismerőseinek , hogy milyen jó helyen járt. És nyilvánvalóan azt sem tudja, hogy pusztán azért senki nem fog elutazni Karakószörcsökre , mert ott majdnem ingyen meg lehet szállni.

Mindamellett meglehet hogy igaza van abban, üzletileg nem éri meg kuponos cégekkel leszerződni. Ne tegye!!!!!  Viszont a megengedhetetlen hangvételü véleményét legyen kedves megtartani magának.

nem olcsó vendég
2012. 02. 10. 14:52
válasz erre az hozzászólásra
16

Nekünk és több ismerősünknek is volt szerencséje "kuponnal" kikapcsolódni. És ha időnk engedi, fogunk is még menni. Mi szerencsések vagyunk és nekünk telik plusz szolgáltatásokra még, ha már egyszer elmegyünk kikapcsolódni. (el sem indulnánk ha nem így lenne) De ha van rá lehetőség, a szállásért mi sem szeretünk többet fizetni. Jól érezzük magunkat az olyan vendégek között is, akiknek nem telik plusz dolgokra és személy szerint teljesen felháborítónak tartom az olcsó vendég kategóriát. Jobb lesz, ha a szálloda egyetlen dologgal foglalkozik, de azzal nagyon. Ha vendége van, azt maximálisan kiszolgálja. Függetlenül attól, hogy kinek mennyire vastag a pénztárcája. Egyébként is egy kevésbé divatos pulóverű ember lehet sokkal gazdagabb- anyagilag is, mint az, akinek csillog a táskája. Mi ahol nem kapunk megfelelő kiszolgálást oda többet nem megyünk és nemcsakhogy nem javasoljuk ismerőseinknek, de még el is meséljük, hol mi történt velünk !

Tisztelt szálloda tulajdonosok, sok ötletet nem adhatok, de a fentieket gondolják végig!      

 

Vendég Centrikus
2012. 01. 25. 09:04
válasz erre az hozzászólásra
15

Egyet kell értenem Adriennel. Valóban, a kuponcég a kapuig juttatja el a vendéget. Onnantól a mi dolgunk "megszerezni". Kuponoztam, nem egyszer, okosan, és megmaradtak teljes áron is a vendégeim. Kuponozni úgy érdemes, ha kész stratégiával állunk neki: Kell-é nekünk 500 vendég például féláron, vagy elég 20-30, és inkább a megjelenés a kuponoldalon a cél? Sajnálunk 50% jutalékot adni egy biztos bevételt ígérő cégnek a reklámozásért (megjegyzem, általában létszámminimumhoz köthető ez a magas jutalék), vagy úgy döntünk, 25-30%-nál többet nem adunk, és akár 1 vásárlótól él a kedvezmény, ellenben maximálhatunk. Kizárólagosságot kötünk-e, vagy sem? (én pl. a büdös életben nem kötnék, élből elhajtom az üzletkötőt, ha a válasza az, hogy kötelező). Játszhatunk a beváltási idővel is, azt is mi, szolgáltatók határozzuk meg. 

A hirdetési szöveg alapja (vagy ha ügyes a reklámszövegírónk, akár teljes egésze), a fotók mind-mind tőlünk jönnek, így az ajánlatot is nekünk kell vonzóvá tennünk.....a kuponcégek csak csiszolnak rajta, ha kell, a tapasztalataikat figyelembe véve.

A kuponszolgáltatás lényege az, hogy megismerjen bennünket a vásárló (tehát ízelítőt érdemes adni a szolgáltatásból), nem pedig a gyors, biztos profit. Ebbe a hibába sokan beleestek, de lényegtelen. A vevő nem hülye, sose volt az. Ha megkap egy szolgáltatást féláron, maximális odafigyeléssel, teljes kiszolgálással, visszajön teljes áron is.  Élményt kell eladni, és kész. Lehet, hogy a vevőnk felbuzdulva a kuponmizériától máshova is levadászik egy-egy kupont, de ha nálunk érezte magát a legjobban, hozzánk tér vissza teljes áron. Ez biztos. És itt a lényeg. Meg ott, hogy nyilván ez a vendég ajánlani fog minket az ismerőseinek is.

A kuponcég jutalékával nem kell foglalkozni. Ez egy hülye magyar szokás, hogy azt lessük, a másik mennyit keres rajtunk. Ha nekem megfelelő a bevétel, tojom le, hogy a bevételhez hozzásegítő partnerem mennyit "kaszált" rajtam. De ahhoz hogy a bevétel nekem  megfelelő legyen, jól kell választanom. Kuponcéget, szolgáltatást, árat.

válasz a(z) 3. hozzászólásra
Olcsó Vendég
2012. 01. 10. 22:00
válasz erre az hozzászólásra
14

Kedves Szállóda, Panzió,Kulipintyó Tulajdonosok!

 Gazdaságilag van igazság a meglátásaikban, mégis sajnos meg kell kérdőjeleznem az Önök hozzáállását a "vendéglátáshoz", miszerint csak a teljes összeget fizető vendég az igazi ügyfél. Sértő és megalázó a véleményük , miszerint nekem és a családomnak így joga sincs nyaralni, utazni , hiszen a mi fizetésünk "rákényszerít" minket erre az "olcsó" megoldásra,mely jó ,ha egyszer megadatik egy évben (személy szerint az elmúlt három évben egyszer). Nyugodtan lehet gúnyolódni most ezen és nem kell a duma ,miszerint lehet jobban fizető állást keresni, ha így lenne Önök sem nyavajognának más kezdeményezési ötletén.A kuponos vendégből is lehet visszajáró kuncsaft, csak úgy kellene bánni vele, mert miután a mi nyaralásunk alatt is szembesültünk a válasszal, hogy az " Önök kategóriájába ennyi fér bele", kicsit csodálkozva kérdeztem, akkor minek hírdetik,hogy a teljes szolgáltatást nyújtják X%-ért, ha ez nem fér bele a mi kategóriánkba. Szóval csak annyit kaptam amit az ár takart nehogy a hírdető negatívba kerüljön, vagyis így nem lesz visszajáró a vendég.Minek hírdet kupont, aki utána siránkozik. Mindamellett egyetértek a fentebbi hozzászólással, mely a MAGYAR VÍRTUS címet viseli és nem kell belátniuk a tulajoknak ,hogy számításaik nem válltak be,pedig Önök voltak akik kupont kínáltak( haszon vagy túlélés reményében),szóval lehet szidni és hibáztatni a vevőket.

"Tisztelettel" egy OLCSÓ KUPONOS NYARALNI VÁGYÓ (Baksáné)

2011. 12. 14. 11:41
válasz erre az hozzászólásra
13

Teljesen egyetértek a fent írottakkal.

Hasonló blogbejegyzést olvastam a napokban...érdemes elgondolkodni rajta... Egészségügy területen is hihetetlen mik folynak...:(

http://www.melanomablog.hu/2011/12/11/fodrasztol-cipot-kedvezmenyes-aron/

2011. 12. 14. 11:41
válasz erre az hozzászólásra
12

Teljesen egyetértek a fent írottakkal.

Hasonló blogbejegyzést olvastam a napokban...érdemes elgondolkodni rajta... Egészségügy területen is hihetetlen mik folynak...:(

http://www.melanomablog.hu/2011/12/11/fodrasztol-cipot-kedvezmenyes-aron/

Tallos Bence
2011. 12. 01. 18:19
válasz erre az hozzászólásra
11

Kedves Erika!

A cikk nagyrészével sajnos egyet kell értenem, nálunk is hasonló tapasztalatok voltak a kuponos cégekkel, azonban én egyszerűen nem engedhetem meg magamnak, hogy ne kuponozzak. Tele van az internet kedvezményes ajánlatokkal, napról-napra újabb szállodák szállnak be és a vendégek (leszámítva a visszatérőket) nem oda mennek ahol csak 10% kedvezményt tudnak adni. Ha szervezetten nem szállnának be ebbe a spirálba a szállodák, el lehetne kerülni, de így aki nem kuponozik hatalmas hátránnyal indul.

Én most személy szerint egy teljesen új kuponos céggel szerződtem le, egyrészt mert nem 50%-ért dolgoznak, ami valljuk be nevetséges, hanem 25, másrészt sokkal nyitottabbak az Ön cikkében is szereplő hibák elkerülésére, valamint ők maguk ajánlottak olyan lehetőségeket amiket az előző cég akikkel kapcsolatban álltam-és szándékosan nem mondom a nevét, nem engedett.

Szerintem egyik véglet sem jó, a középutat kell megtalálni, nem szabad eszetlen kedvezményeket adni, de ugyanakkor ki sem szabad hagyni azt a lehetőséget, mert ha megfelelőek a feltételek,igenis sok új vendéget hozhat.

Ha valakit érdekel szivesen beszámolok majd az újabb kuponos akció kimeneteléről.

tallos.bence@yahoo.com

Rosenberger Katalin
2011. 11. 20. 09:03
válasz erre az hozzászólásra
10

Kedves Erika és Kedves Kommentelők!

Én is azok közé tartozom, akik egyáltalán nem értenek egyet a mostani "kuponlázzal" és igazat is adok minden előttem szólóhoz, akik hasonló véleményekkel vannak róla. Az indokokat nem ragoznám, mindenki elmondta előttem a lényeget.

Nem fair a többi vendéggel szemben sem!
Többek között én azt sem értem, hogy a szállodák nem gondoltak bele abba, hogy a hozzájuk érkező vendégek esetleg beszélgetnek egymással??? Ha én vendég lennék - esetleg netalán törzsvendég, aki mondjuk 10-20 % kedvezményt kap a hoteltől a hűsége miatt - és mondjuk elbeszélgetek a hotelben egy másik párral, és szóba kerül, hogy ki milyen csomagot foglalt (ez nem példa, ez a valóság), ők pedig széles vigyorral válaszolják, hogy ők is ezt, de kuponban és sokkal olcsóbban. (pl. én törzsvendégként megkaptam 60.000 Ft-ért, ők pedig megvették a kuponos oldalon 39.900 Ft-ért ugyanazt a csomagot). Gondolják, hogy a törzsvendég ezután is törzsvendég maradna? Tényleg megéri?

Marton Éva
2011. 10. 26. 12:21
válasz erre az hozzászólásra
9

Olcsó vendégei csak hozzá newm értő vendéglátóknak vannak. A profiknak kedves (néha spicces, extrém esetben duhaj) vendégei vannak.
Persze, ha földimogyorót adsz fel, ne caodálkozz, hogy majmok ülnek az asztalaidnál.

2011. 09. 21. 11:21
válasz erre az hozzászólásra
8

Kedves Erika, kedves Hozzászólók!

Sajnos a szállodaiparra különösen igaz: rövidtávú érdekek oltárán feláldozni egy szálloda hosszútávú érdekeit, meglehetősen szuicid magatartás. Különösen igaz ez, ha presztízstermék árát toljuk ezzel a mélybe.

Korábbi bejegyzéshez "A kuponos cégek, mint már említettem képesek eljuttatni a vendéget a szálloda ajtajáig ott már kizárólag a szállodán múlik, hogy képes e visszatérő vendéget kovácsolni a kuponos vásárlókból." kapcsolódnék egy mondat erejéig: sajnos a helyzet ennél kiábrándítóbb: ezek a vendégek általában nem az adott szállodákhoz lesznek hűségesek, hanem az alacsony árakhoz, és a kuponos oldalakhoz. Még desztináció szinten is szinte érdektelenné válnak ezen fogyasztók, kizárólag az ár fogja meghatározni utazásuk célpontját.

Kárpáti Csaba
2011. 09. 20. 09:25
válasz erre az hozzászólásra
7

Magyar virtus!

Teljesen egyetértek azzal, hogy a kuponos vendégek "olcsó" vendégek. Meggyőződésem, hogy mindent meg kellene tenni azért, hogy az ilyen sunyi, alattomos embereket még a környékről is messze elkergessük, sőt, a számítógépeiken a törvény erejénél fogva tiltsuk le a kuponos oldalakat! Egyszerűen felháborító, hogy élnek azzal az ajánlattal, amit egy szálláshely teljesen önszántából felajánlott, nyilván azért, mert az előnyét látta a kuponos szolgáltatásnak, vagyis valamilyen időtávon profitot látott benne. Természetesen azzal is egyetértek, hogyha a szálláshely számítása valamilyen oknál fogva mégsem jön be, MÁST kell hibáztatni!!! Mindig más a hibás és a legfontosabb, hogy soha ne tanuljunk a hibákból, hiszen nem is hibázunk! Mi soha! Ezek a kuponos oldalak... Pénzért dolgoznak!!! Hogy képzelik ezt??? A legborzasztóbb, hogy teljesen átláthatatalan a működésük! Egy weboldalon hírdetik azt, amire megbízást kaptak, olyan áron, ahogy a megállapodás történt, addig, ameddig a megállapodás érvényben van. Követhetetlen paraméterek!

A legfontosabb, hogy azért indít valaki egy vállalkozást, mert az teljesen rizikómentes. Ha mégis kiderülne, hogy nem így van, akkor pedig elsősorban a vevőket kell hibáztatni, hogy miért nem fizetnek többet annál, mint amit elkérünk! Pofátlanság! A világ a feje tetejére állt!

2011. 07. 04. 16:04
válasz erre az hozzászólásra
6

Adriennel értek egyet, aki a kedvezményesen érkező vendéget "olcsó" vendégnek hívja, sürgősen más szakmát kell választania. A kuponos oldalak, ha tisztességgel dolgoznak a sírból hozhatnak vissza vállalkozásokat, persze ehhez szakmához értő vállalkozók is szükségesek akik tudnak hosszú távon is gondolkodni.

Annyi pénz elszórnak a vállalkozások nulla hozadékú megjelenésekre egy normális kupon ajánlattal valódi vendégeket kapnak. Ha nem tudnak velük mit kezdeni, az igen nagy baj.

Katona Zoli
2011. 06. 25. 14:03
válasz erre az hozzászólásra
5

Kedves Erika, kedves Hozzászólók!

Én sem tartom szerencsésnek ezt a kuponos mizériát, sok kuponos oldal burjánzását, pontosabban azt, hogy egy szálláshely ezeken az oldalakon hirdessen.
Megéri ez? Végeztem egy számítást:

Van egy csomagom - amire azt mondom, mint ahogy ez szokott lenni - 80.000 Ft-ot ér (tehát felárazva) - adom 50 % kedvezménnyel -> 40.000 Ft-ért van kinn tegyük fel 5 napig. Na mármost a nagy oldalak (KV, BB, KM, VV, stb...) esküsznek arra, hogy 100-200 csomagot simán eladnak.
Tegyük fel, hogy eladnak 200 csomagot - 200 x 40.000 = 8.000.000 Ft , ebből befizetem az 50 %-os jutalékot, ami 4.000.000 Ft !!!!!
Most ott vagyok, hogy 20.000 Ft-ért jönnek hozzám ketten 2 éjszakára, azaz 5.000 Ft / fő / éj áron. 4.000.000 Ft pedig jutalékként be lett fizetve a kuponos oldalnak!

Nézzük mi mindenre lehetne elkölteni azt a 4.000.000 Ft-ot:

- 200.000 kattintás az Adwords-szel (20 Ft-os kattintási árral) = 200.000 látogató a szálloda weboldalán
- 266.666 kattintás a Facebook hirdetési rendszerében (15 Ft-os kattintási árral =ennél amúgy sokkal lejjebb is lehet menni, akár 7-8 Ft, én megcsináltam)) = 266.666 látogató a weboldalán

Ez csak 2 egyszerű példa, de nagyon sok más is jöhetne ide!
Ezeket a számokat látva, ha ennyi látogatóval nem váltom meg a világot, akkor eláshatom magam:) Persze ide az is tartozik, hogy legyen egy jó weboldalad és jó terméked! Arról nem is beszélve, hogy ügyesen feliratkoztatod ezeket a látogatókat és hipphopp nő a címlistád!

Mi lenne ha ezt a 4.000.000 Ft-ot nem ajándékba adnád a kuponos oldalnak, hanem minőségi marketingre költenéd? :)

De ez csak egy ötlet volt...

Tavaszi Zsolt
2011. 06. 24. 12:48
válasz erre az hozzászólásra
4

Kényszer szüli!

A kupon oldalon vásárlók csak a kupon oldalhoz lesznek hűségesek, mert akár milyen jó a szolgáltatás nem fog érte kétszer annyit fizetni, mint először. Ha újra utazni szeretne, az oldalon éppen aznap egy látszólag ugyan olyan minőségű szálláshely jelenik meg, vagy ha azon az oldalon nem, akkor a másikon biztos vagy a harmadikon vagy a tizenvalahányadikon!

Miért az oldalhoz lesz hűséges? A képlet egyszerű, mert nem a hely, hanem az ár a vonzó! Ezek a vásárlók akkor jönnek legközelebb, ha újra ennyiért jöhetnek, az pedig újra veszteséget jelent az alacsony árképzés és a néha „pofátlan” jutalék miatt!

A veszteség egyértelmű, mert azokat a hezitálókat fogja meg először, akik már ismerik a szállodát és előbb vagy utóbb foglaltak volna „normál áron”.

A legnagyobb vesztes az ágazat, mert az emberek kihasználják a lehetőséget, de nem második vagy harmadik utazásra, hanem az eredetileg betervezetett helyettesítik vele. Így nem többletbevételt jelent, hanem a kedvezmény mértékével arányos bevétel kiesést.

Miért szüli kényszer? Mert ha nem veszel, részt benne a piac nagyon nagy százalékát nem fogod elérni ezeket az oldalakat olyanok is használják, akik eddig is sokat utaztak és most örülnek, hogy ugyan azért a pénzért kétszer annyit utazhatnak. És már nem is keresik máshol az ajánlatokat, mert házhoz megy!

A szállodaiparban amúgy is alacsonyan mozgó árak miatt a kiírt kedvezmények nem is felelnek meg mindig valóságnak, mert bár a listaárakhoz képest a kedvezmények valódiak az akciók miatt néhány esetben a kedvezmény minimális, ahogy a korábbi hozzászóló is jelezte.

A megoldás az lenne, ha senki nem akciózna, de ez kivitelezhetetlen. Szerintem arra kell használni ezeket az oldalakat, amire valók azonos árat nekik a többi szállásfoglaló portállal (mert a marketing munka egy részét úgyis Ők végzik) aztán adjanak, el amennyit bírnak, de legyünk becsültessek, alacsonyabb árat saját magunk se kommunikáljunk!

2011. 06. 24. 11:40
válasz erre az hozzászólásra
3

Szeretnénk reagálni a fent leírtakra:
A legfontosabb dolog a kupon marketingben, hogy pontosan mérhető a ROI, minden más reklámozással szemben itt pontosan (egyénre lebontva) lehet látni mennyit ér egy vendég.
A Kuponozás lényege, hogy ízelítőt adjunk a vásárlóknak, arról a szolgáltatásról, amit el szeretnénk adni neki is és mindenki másnak is. Ez erről szól, de
butaság azt mondani, hogy nincs dolga a szolgáltatónak a vásárlóval, mindössze csak a kedvezményt kell adni, mert a kuponos cég elvégzi  többi munkát. Rengeteg szálloda (saját tapasztalat is sajnos) nem megfelelően bánik vendégeivel, mondván ők fél vendégek, hiszen féláron jönnek! -EZ a legnagyobb hiba, amit egy szolgáltató elkövethet.
A kuponos cégek pillanatok alatt reflektorfénybe helyeznek 1-1 szállodát, ilyenkor a szálloda alapérdeke kell, hogy legyen, hogy legjobb formáját nyújtsa és tenyerén hordozza a vendéget, hogy amikor az a vendég hazamegy, elmesélje barátainak, megossza közösségi oldalakon ezt a nagyszerű élményt (mellesleg a negatív élmény sokkal gyorsabban is terjed) és VISSZATÉRJEN többedmagával, akkor már teljes áron.
Reagálnék a fenti pontokra is:
1.) Azért mert nyár végén a fürdőruhát féláron lehet venni, még nem jelenti azt, hogy örökre már csak ennyiért lehessen eladni.
2.) A probléma gócpontja, amikor egy szálloda így gondolkozik a vendégeiről. Kedvességgel, szakértelemmel, elhivatottsággal bármit el lehet adni. (Érdemes lenne customer communication tréningen részt venni 1-1 szálló alkalmazottjainak kuponos akció előtt)
A kuponos cégek, mint már említettem képesek eljuttatni a vendéget a szálloda ajtajáig ott már kizárólag a szállodán múlik, hogy képes e visszatérő vendéget kovácsolni a kuponos vásárlókból.
A Kupon Világ minden esetben olyan ajánlatot dolgoz ki Partnereivel, hogy a kuponos élmény során szülessen még extra bevétel is, tehát a szállodák ez esetben még extra forgalmat is el tudnak könyvelni, ha tudják megfelelően kezelni a vendégeket. 
A kuponozás kétélű fegyver, ezt nem győzöm kiemelni, ha nem jól használja a szolgáltató valóban rengeteget árthat magának és természetesen a kuponos cégnek is. Hiszen a vásárlás ott történik, a vásárlók a kuponos oldaltól kérik számon a rossz szolgáltatást.
Pro és Kontra vélemények mindig lesznek, de mi azt gondoljuk ez egy rendkívül sikeres üzleti modell, hogy rövid időn belül egy jó vendégkör alakuljon ki.

2011. 06. 18. 12:19
válasz erre az hozzászólásra
2

Kedves Erika!

Teljesen a szívünkből szólt, és nagyon örülünk átvilágító és feltáró bejegyzésének.

Az Ön által is vázolt jelenségek fogadónkba is sajnos begyűrűztek. Mi újoncok vagyunk, és fogadónkban nagy elánnal, a saját elképzeléseinknek megfelelően fogtunk bele a némileg rendhagyó vendéglátásba. Wellness szálódák kínálatától elszakadva, családias, közvetlen légkört teremtettünk. Pincevendéglőnk ételkínálata is inkább hagyományőrző helyi és családi specialitásokra épül.

Sajnos azt tapasztaltuk, hogy sok szempontból "fehér hollónak" számítunk; sajátságos stílusunk és a megteremtett környezet nem vonzott széles tömegeket. Sokkal inkább igényteremtő küldetésbe, mintsem igénykielégítő szerepkörbe fogtunk.

"Szakemberekkel" konzultálunk, akik  környék szálláshelyeit évek óta sikerrel töltik meg. Sok vendéget és gyors bevételeket ígértek. Javaslatukra és a tevékenységünk népszerűsítése érdekében intenzív érékesítésbe kezdtünk több említett portálon és néhány licites oldalon is.

Sajnos azt tapasztaltuk, hogy az egyébként nehezebben értékesíthető őszi-téli időszakokban csomagjaink még "olcsón" sem arattak túl nagy sikert. A kilátásba helyezett sok vendég és jelentős bevételek helyett csak rengeteg adminisztrációt és sok nagyon körülményes vendégjelöltet kaptunk. Szerződéseink viszont kötöttek bennünket, így aztán belecsúsztunk a tavaszi, kora nyári értékesítésekbe, amikor aztán nagyon rövid idő alatt jelentős mennyiségű csomagot értékesítettünk. Ekkor ezek következménye még beláthatatlan volt! Rövid idő alatt megtöltöttük szálláshelyünket a "promóciós" vendégekkel, szinte folyamatos teltházat elérve, és egyben megfosztva a többi vendégünket és magukat is a szabad mozgástértől.

Az igazi nyertesek azonban nem mi voltunk, hanem az említett portálok, akik a saját marketing céljaikra használtak fel bennünket.

Az Ön által leírt és vázolt jelenségek persze nálunk is bekövetkeztek!

Azóta folyamatosan küzdünk és gyötrődünk, ugyanis szálláshelyünk ugyan megtelt, de az egyébként fogadónkat és pincevendéglőnket listaáron igénybe venni kívánó jelentkezőket rendszerint el kell, hogy utasítsuk. Az elmúlt év intenzív marketing tevékenységének gyümölcseit most már csak le kellene szednünk, azonban ezt hely hiányában nem tehetjük meg!

Csapdába kerültünk; az erkölcsi veszteség - az anyagikról nem is beszélve- pedig óriási.

Sajnos azt tapasztaltuk, hogy a „promóciós” vendégeink sokkal inkább csak a kedvező ár és nem a hely miatt jöttek el hozzánk. A csomagba fogalt szolgáltatásokat messzemenőkig fel- és kihasználták egyéb „fizetős” szolgáltatásokat pedig nem vagy alig vettek igénybe. A vendégkönyvük és a különböző fórumok bejegyzései alapján ugyan messzemenőkig elégedettek voltak fogadónkkal, a gasztronómiával és még szerény személyünkkel is, azonban legtöbbjükről az óta sem hallottunk…

Ezzel szemben kialakulóban van egy „saját” törzsvendégkör is, néhányuk csak az elmúlt 12 hónapban – családdal vagy barátokkal- is többször megfordult nálunk. Velük szemben különösen tisztességtelennek érezzük, hogy ugyanazért egy másik vendégkör csak a töredékét fizeti…

Baráti üdvüzlettel Hidegségről, Hegedüs Tünde és Zsolt

 

Miki Manó
2011. 06. 16. 22:04
válasz erre az hozzászólásra
1

Egy pár elemzésem a témával kapcsolatban:

http://napikamu.blogspot.com/

Ön mit gondol erről?
Szóljon hozzá, kíváncsiak vagyunk az Ön véleményére is!

Ez egy üzleti blog, így a fantázianeveken írott hozzászólásokat töröljük. Kérjük, vállalja véleményét bátran és nyíltan, és adja meg valódi adatait! A *-gal jelzett mezők kitöltése szükséges ahhoz, hogy a hozzászólást megjeleníthessük.

 

12 egyedi, azonnal megvalósítható, filléres marketingtipp

Csak a kifejezetten vevőt áhító hotelvezetőknek...

Regisztráljon az ajándék tippekért! Ezzel a következő év minden hónapjára lesz egy-egy megvalósítható marketingötlete.

Letöltöm

Szállodaigazgató exkluzív

Exkluzív ötletroham

Lépjen be a belső körbe, és haladjon a korral, új technikákkal, ötletekkel apránként - heti egyszeri rövid ötletrohamommal! Regisztráljon, és küldöm az elsőt!

Wingmix teszt marketingeseknek

Vajon a kreatív, a szervező, vagy a stratéga Ön, ha vendégszerzésről és marketingről van szó?

Tesztelje le hatékonyságát 2 perces marketinges tesztemmel, talán Önt is meglepi az eredmény!

Tovább a teszthez
© Némethi Erika készítette az mrc webdesign  W3C Valid xhtml